Algemene voorwaarden
Offertes
Men kan gerust je eigen pakket samenstellen, dan maken wij een aangepaste offerte op.
En wanneer men akkoord gaat met de offerte gaat men over naar een bestelling.
Bestellingen
De overeenkomst komt slechts tot stand na de bevestiging door Glis-decolage of bij overhandiging van het materiaal op de overeengekomen plaats van levering.
Reservaties worden enkel door Glis-decolage aanvaard, ter bevestiging krijgt men steeds een mail.
In geval van annulering is de klant een vergoeding van 20% verschuldigd van de prijs van de bestelling. Indien de annulatie minder dan 7 dagen voor de bestelde datum gebeurt wordt er een vergoeding van 100% gevraagd.
Betalingen
Betalingen gebeuren contant bij levering (voor het uitladen) of via bankcontact via webshop,
alle andere betalingen gebeuren binnen maximaal 14 dagen na gebruik van de goederen.
Duur
De huur gaat in op het moment dat de klant de goederen in ontvangst neemt.
Glis-decolage levert op de overeengekomen plaats.
De klant die nalaat de gehuurde goederen op het afgesproken tijdstip in ontvangst te nemen, blijft niettemin door de huurovereenkomst verbonden voor de overeengekomen termijn of een termijn tenminste gelijk is aan diegene die hij als vermoedelijke duur van de huur heeft opgegeven.
Een huurperiode bestaat uit 1 dag /1 week/ afgesproken tijd.
LET OP: Bij levering kan het zijn dat we 1 dag vroeger leveren en 1 dag later komen ophalen en hier is geen meerprijs aan verbonden (zodat u steeds de dag dat u je artikel nodig hebt ook effectief volledig die dag hebt.
Dit wordt steeds vermeld door Glis hetzij via mail of in onderling overleg.
De huur eindigt op de overeengekomen datum zonder dat de huurder zich op stilzwijgende verlenging kan beroepen. De terugbrenging moet gebeuren tijdens de afgesproken richting in overeenstemming met Glis-decolage (te Prinsdaal 38, 9420 Erpe Mere / de ophaling moet mogelijk zijn op wederom afgesproken tijdstip.
Indien de klant na verstrijking van de huurtermijn de goederen niet heeft terugbezorgt, heeft Glis-decolage het recht de goederen zelf terug te halen, zonder enige aanmaning en zonder rechtelijke tussenkomst.
Alle daaruit voortvloeiende kosten worden doorgerekend aan de klant, onverminderd het feit dat de huurprijs verschuldigd blijft tot de goederen terug thuis zijn bij Glis-decolage.
Elke begonnen huurperiode geldt als een volledige huurperiode.
Glis-opbouw
Elk uur dat er 1 persoon iets doet voor u bv. tent opzetten, vloer leggen, tafeldekken, alles versieren,
is aan een meer prijs van €20 per uur per persoon
(enkel de springkastelen worden gratis opgezet en afgelaten door Glis)
Leveringstermijnen
Glis-decolage kan niet aansprakelijk gesteld worden voor niet juist of te laat leveren van de goederen. De leveringstermijnen worden gegeven ter informatie en geven nooit recht op verwijlintresten of schadevergoedingen, noch tot annulering van de bestelling.
Transport
Indien het transport door Glis-decolage gebeurt, wordt de klant geacht aanwezig te zijn om de goederen in ontvangst te nemen. Bij afwezigheid zal Glis decolage ofwel de goederen ter plaatste afzetten onder de volledige verantwoordelijkheid van de klant of de goederen terug meenemen naar zijn magazijn, dit om diefstal en andere risico’s uit te sluiten. In dit laatste geval worden de extra transportkosten aangerekend aan de klant.
De levering gebeurt gelijkvloers, aan de ingang voor zover deze makkelijk te bereiken is. Het terrein dient voldoende verhard en berijdbaar te zijn voor zwaar verkeer voor het leveren en ophalen van goederen. Indien dit niet aan deze voorwaarden wordt voldaan, worden bijkomende kosten aangerekend. Bij de ophaling van de gehuurde goederen moeten deze toegankelijk zijn en klaar staan om ingeladen te worden. Bij gebreke hieraan, verbindt de klant zich om in aanvulling van de kosten van de handenarbeid een schadevergoeding te betalen.
Levering
De enkele afhaling of inontvangstneming zonder voorbehoud door de klant of zijn gemachtigde geldt als onherroepelijke aanvaarding van de perfecte staat van de verhuurde goederen. Indien er gebreken of andere klachten zijn, dient de klacht onmiddellijk telefonisch of schriftelijk gemeld te worden aan Glis-decolage. Gebruik van de goederen heft alle recht op klachten dienaangaande op.
Huurprijs en betalingsvoorwaarden
De aangegeven huurprijzen zijn geldig voor één huurperiode. Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW. De facturen zijn via webshop bankcontact app.of ter plaatse contant voor het uitladen van de goederen of per overschrijving minstens 10 dagen voor levering betaalbaar.
Bij gebreke aan klacht per aangetekende brief binnen 10 dagen na factuurdatum, wordt de factuur beschouwd als definitief aanvaard door de huurder.
Risico – verzekering
De klant blijft te allen tijde aansprakelijk voor beschadigingen, verlies of diefstal van de gehuurde goederen. Hij zal dit dan ook binnen de 24 uur aan Glis-decolage meedelen en verbindt zich ertoe Glis-decolage te vergoeden tegen nieuwwaarde. De klant dient de goederen te verpakken en te laden overeenkomstig de aard van de goederen en het transport. Laden en lossen valt onder de aansprakelijkheid van de klant tot dat de goederen overhandigd zijn.
Gebruik
De klant erkent dat Glis-decolage hem voldoende heeft ingelicht omtrent de te nemen veiligheidsmaatregelen bij het gebruik van het verhuurde goed. De klant zal het goed als een goede huisvader gebruiken en volgens de gegeven regels. Wanneer herstelwerkzaamheden ten gevolge van een normale slijtage noodzakelijk worden, dient de klant daarvan onmiddellijk kennis te geven aan Glis-decolage. De klant mag noch rechtstreeks, noch onrechtstreeks het gehuurde of verkochte maar nog niet volledig betaalde materiaal vervreemden, in pand geven, uitlenen, onderverhuren, door derden laten gebruiken of zijn huurrechten geheel of ten dele overdragen, noch mag hij de verkoop of de overdracht van een handelszaak betrekken. Tenzij voorafgaande toestemming mag het gehuurde materiaal niet buiten het Belgisch grondgebied gebracht worden.
Teruggave
Het materiaal dient op de afgesproken datum te worden terugbezorgd in dezelfde staat als het werd afgeleverd bij aanvang van de huur. Elk gehuurd goed dat niet wordt teruggegeven, zal gefactureerd worden aan zijn nieuwprijs. De klant heeft het recht om bij de in ontvangstname van de goederen aanwezig te zijn teneinde deze na te tellen, evenals bij het nazicht van de teruggebrachte goederen teneinde de vaststellingen te verifiëren. Indien het transport door Glis-decolage of derden gebeurt, dan wordt het nazicht gedaan bij aankomst van het transport bij Glis-decolage. De klant neemt hiertoe zelf het initiatief en dient zelf zijn schikkingen te treffen met het oog op het nazicht. Zijn eventuele afwezigheid impliceert dat hij afstand doet van zijn recht; in dat geval zal de telling en eventuele vaststellingen van tekorten en/of schade door Glis-decolage bindend zijn.
Eigendom
Glis-decolage behoudt altijd het eigendomsrecht van de goederen, ook bij faillissement van de klant, zodat noch de klant, noch derden eigenaar kunnen worden.
Ontbinding
Glis-decolage behoudt zich het recht voor om bij ernstige tekortkoming de huurovereenkomst te ontbinden, zonder gerechtelijke tussenkomst en de goederen terug te halen waar deze zich ook mogen bevinden. Ingeval van ontbinding van de huurovereenkomst ingevolgde ernstige tekortkoming van de klant, zoals verkeerd gebruik, verplaatsing naar het buitenland, niet betaling van de verschuldigde huur of waarborg, afstand aan derden enzovoort is de huurder tenminste verplicht de overeengekomen huursom te betalen voor de overeengekomen huurtijd of die opgegeven vermoedelijke huurtijd, vermeerderd met een schadeloosstelling